(executive) coaching
Je wil een coach. Dat hardop zeggen is een betekenisvolle stap!
Dat je contact zoekt met een coach kan allerlei redenen hebben. Misschien werk je in een (team)dynamiek die je wil begrijpen, om effectief te zijn als leidinggevende. Wellicht ben je slim en gewend de wereld vanuit ratio tegemoet te treden, maar kom je soms wat in de knel met je emotie. Mogelijk heb je behoefte aan een stevige en ervaren vertrouwenspersoon, omdat de rol in je organisatie zo solistisch is.
Wat jouw vraag ook is, je bent tot het inzicht gekomen dat je iets wil veranderen. Welkom!
Als coach luister ik, stel vragen, ondersteun je bij het ontdekken welke patronen van jou aanpassing vragen. Ik daag je uit te experimenteren. Ook deel ik de ervaringen die ik opdoe in de relatie met jou. Zo verdiep jij je zelfinzicht, handelingsrepertoire en (professionele) kwaliteit.
Kennismaking
Belangrijk in coaching is de relatie tussen cliënt en coach. Met name de manier waarop de cliënt de relatie ervaart, is dé factor voor succes. Rustig kennismaken is daarom de moeite waard. Aan het kennismakingsgesprek zijn geen kosten verbonden.
Driehoeksgesprek
Bij coaching in de werksetting betaalt de werkgever. In dat geval is het goed dat alle drie de betrokkenen (cliënt die coaching ontvangt – werkgever – coach) helder hebben wat de focus, werkwijze en resultaten van de coaching zijn. Daarom begin en eindig ik zo’n traject graag met een driehoeksgesprek. Coachingsgesprekken zelf zijn (en blijven!) vertrouwelijk.
Wat ik meeneem aan ervaring vind je in mijn CV. Enige informatie over het theoretische model dat mijn werken met jou onderbouwt, vind je onder Transactionele Analyse.